روش هایی برای مراقبت از انگشتر فیروزه مردانه

سنگ فیروزه | سنگ کوارتز | سنگ عقیق

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


روش هایی برای مراقبت از انگشتر فیروزه مردانه

ا

 

 رنگ انگشتر فیروزه مردانه ممکن است به تدریج به رنگ سبز تغییر کند. علت این امر قرار گرفتن کانی به مدت زیاد در نور شدید و یا حرارت است که باعث رنگ پریدگی و در نتیجه کم ارزش شدن کانی می‌شود. این سنگ زیبا در شرایط مختلف از صاحب خود محافظت کرده و در عین حال خود نیز به نگهداری احتیاج دارد. اصطلاحا به فیروزه سنگ زنده می گویند. چرا که اگر شرایط نگهداری انگشتر فیروزه مردانه درست رعایت نشود، کم کم کیفیت خود را از دست داده و اصطلاحا می‌میرد! و در این صورت به آن سنگ فیروزه مرده می گویند که ویژگی هایی که در بخش های قبل تر اشاره کردیم را از دست می دهد.

 

 انگشتر فیروزه

انگشتر فیروزه مردانه در برابر برخی مواد شیمیایی حساس است و باید از آن‌ها دور بماند. مثلا چربی، اسید، عطر و ادکلن، کرم‌های آرایشی و . . . برای فیروزه مضر هستند و اگر فیروزه در مدت زمان طولانی با آن‌ها در تماس باشد، صدمه خواهد دید و رنگ آن عوض می‌شود.

نکته قابل توجه اینجاست که اگر انگشتر فیروزه مردانه در اثر تماس با مواد شیمیایی صدمه ببیند و رنگ آن تغییر کند، دیگر اصلاح نشده و قابل ترمیم نیست.

ولی اگر شما از علاقمندان انگشتر فیروزه مردانه باشید، بهتر است تا نکات زیر را رعایت فرمایید:

آیا می‌توان از این سنگ زیبا که استفاده از آن بسیار توصیه شده و احادیث زیادی درباره آن نقل شده، بهره برد؟

آری. . . !

فقط رعایت چند نکته ساده کافیست تا شما هم بتوانید از انگشتر فیروزه مردانه خود به خوبی نگهداری نموده و از خواص بیشمار آن بهره مند شوید.

انگشتر فیروزه مردانه باید از مواد شیمیایی دور بماند. (عطر و ادکلن، کرم‌های آرایشی و. . . ) برای فیروزه مضر است اگر با فیروزه تماس پیدا کرد، می‌بایست سنگ فیروزه را به آرامی و به خوبی با آب ولرم بشویید.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای اطلاع از خواص فیروزه به سایت زرسی،بزرگترین و برترین ویترین آنلاین طلا و جواهر در کشور مراجعه فرمایید.



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 106

تاریخ انتشار: دو شنبه 31 تير 1398 ساعت: 21:8

برچسب ها : ,,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سنگ فیروزه | سنگ کوارتز | سنگ عقیق)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف